PremiumSerwer.pl
PremiumSerwer.pl
0
Dodano do koszyka.
Zadzwoń:34 340 59 42 PremiumSerwer.pl
Infolinia: 34 340 59 42
Twoja przechowalnia jest pusta. Wyczyść przechowalnięPrzejdź do przechowalni
Twój koszyk jest pusty. Wyczyść koszykRealizuj zamówienie
Wyczyść porównaniePorównaj
Zarejestruj

Macierze DELL

PowerVault MD3800i

  • skonfiguruj
  • charakterystyka
  • dokumentacja
  • zapytaj
  • artykuły

Seria macierzy PowerVault MD3 to odpowiedź firmy Dell na rosnące zainteresowanie wydajną i elastyczną przestrzenią dyskową dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb. Dell PowerVault MD3800i to absolutna nowość w ofercie firmy Dell. Ta hybrydowa macierz łączy w sobie wydajność interfejsu SAS ze skalowalnością rozwiązań iSCSI, oferując użytkownikowi podwójne medium komunikacji z urządzeniami końcowymi, a także dodatkowe funkcjonalności wpływające na bezpieczeństwo, jak opcjonalna replikacja danych. Wyposażona w 2 porty SAS 12Gb/s oraz 2 porty iSCSI 10Gb/s, dwunastodyskowa macierz Dell PowerVault MD3800i doskonale nadaje się do konsolidacji i zarządzania danymi w sieciach wysokiej dostępności, oferując wysoką wydajność i maksymalną ciągłość biznesową, zachowując przy tym łatwość obsługi i niezawodność. Opcjonalne licencje oraz szeroki wybór dysków sprawiają, że rozwiązanie jest otwarte na rozbudowę.

Umiesz liczyć?... Licz na wsparcie techniczne Dell!

2016-08-31

Kupując nowy sprzęt komputerowy, często nie chcemy dopuszczać do siebie myśli, że „coś” może się z nim stać… Wszyscy znamy jednak powiedzenie dotyczące złośliwości rzeczy martwych. Awarie się zdarzą – i to przeważnie w najmniej odpowiednich momentach.

Dlatego marka Dell daje swoim Klientom możliwość wyboru pomiędzy trzema wariantami oferowanego wsparcia technicznego: podstawową opcją Basic, opcją ProSupport oraz ProSupport+. Bez względu na to czy zarządzamy dużym przedsiębiorstwem, jesteśmy właścicielami małej bądź średniej firmy, czy też prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą, warto rozważnie dobrać opcję serwisową najlepiej odpowiadającą naszym potrzebom i wymaganiom. Dzięki temu żaden techniczny kryzys nas nie zaskoczy, a wielu problemom uda się zaradzić, zanim jeszcze wystąpią.

 

 

Poznaj swoje priorytety

Poczucie bezpieczeństwa jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Nie inaczej ma się sprawa z biznesem – stabilna i odpowiedzialna firma to taka, na której zawsze możesz polegać, zarówno jako właściciel, pracownik i klient. Zatem pytania, jakie powinien sobie zadać każdy przedsiębiorca brzmią:

  1. Od czego zależy bezpieczeństwo i niezawodność mojego biznesu?
  2. W jaki sposób mogę ustrzec się przed wystąpieniem ewentualnych awarii?
  3. Co zrobić, aby szybko zażegnać sytuację kryzysową, jeśli taka nastąpi?

 

Zapewne nie znajdziemy jednoznacznych odpowiedzi, a każde działanie zawsze jest naznaczone piętnem niepewności, jednak zadanie odpowiedzialnego przedsiębiorcy to minimalizować ryzyko wystąpienia zdarzeń przynoszących straty.

 

A jakie straty może przynieść niedziałający serwer? Agencja Dunn and Bradstreet przeprowadziła badania wśród przedsiębiorstw z listy Fortune 500, których wyniki dowiodły, że nawet 1,6 godziny przestoju pracy jednego wykwalifikowanego projektanta w tygodniu może kosztować firmę 10 000 $ rocznie![1] 

 

Oczywiście w każdej branży zależność wydajności i efektywności pracy od infrastruktury IT jest odmienna, dlatego warto ustalić swoje priorytety:

 

  • Jeżeli kupowany sprzęt IT służy Ci do użytku osobistego lub prowadzisz małą firmę, której działalność jedynie w niewielkim stopniu bazuje na stacjach roboczych, komputerach, laptopach, tabletach bądź serwerach, priorytet usunięcia ewentualnej awarii hardware’u będzie u ciebie zapewne niezbyt wysoki. W takiej sytuacji wybierz wariant wsparcia technicznego Basic.
  • Jeżeli zarządzasz małym lub średnim przedsiębiorstwem, w którym infrastruktura IT stanowi ważny, strategiczny dział firmy, z pewnością kwestie sprawności sprzętu komputerowego dla Ciebie dość ważne. Aby zminimalizować czas reakcji obsługi serwisowej, wybierz wariant wsparcia technicznego ProSupport.
  • Jeżeli odpowiadasz za dział IT w średniej lub dużej firmie, której działalność zależy od wydajności serwerów, stacji roboczych, tabletów i komputerów pracowników, nie możesz sobie pozwolić na duże przestoje pracy hardware’u. Jeśli wymagane jest od Ciebie również zapobieganie ewentualnym awariom zanim się jeszcze wydarzą i bieżące monitorowanie stanu całej cyfrowej infrastruktury, Twoim najwyższym priorytetem powinno być zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa danych oraz niezawodności sprzętu. W takim przypadku wsparcie techniczne ProSupport+ zapewni najlepszą obsługę serwisową, która jest obecnie dostępna na rynku

 

Jutro też jest dzień – opis wsparcia technicznego BASIC

Każdy produkt marki Dell posiada wsparcie techniczne Basic. Ma ono charakter międzynarodowy i obejmuje okres 3 lat od daty zakupu sprzętu. W niektórych grupach produktowych istnieje możliwość przedłużenia go na okres 4 lub nawet 5 lat[2].

 

Opcja Basic zwana jest także gwarancją „Next Day”, gdyż zapewniona w jej ramach reakcja serwisu na miejscu u Klienta realizowana jest do 24 h od przyjęcia zgłoszenia. Jednak nie we wszystkich przypadkach awarii konieczna jest wizyta autoryzowanego technika serwisanta – często wystarczająca okazuje się pomoc zdalna, świadczona przez wykwalifikowanych specjalistów Dell, dostępnych poprzez czaty serwisowe, fora, wiadomości e-mail oraz telefonicznie lub za pośrednictwem portalu www.support.dell.com. Korzystając z opieki serwisowej pakietu Basic możesz liczyć na pomoc dostępną w godzinach pracy (9 h dziennie), 5 dni w tygodniu (z wyłączeniem weekendów i świąt).

 

Nawet jeżeli konieczna okaże się wymiana jakiejś części hardware’u, z pomocą zdalnego serwisanta będziesz w stanie wymienić ją samodzielnie! Po przyjęciu zgłoszenia i zdiagnozowaniu problemu, centrum serwisowe prześle odpowiedni zamiennik i telefonicznie poinstruuje Cię w jaki sposób dokonać wymiany. Jeżeli problem okaże się poważniejszy, następnego dnia pojawi się u Ciebie przedstawiciel autoryzowanego punktu serwisowego Dell i sprawnie przeprowadzi naprawę, abyś jak najszybciej mógł wrócić do pracy.

 

Więcej informacji na temat warunków wsparcia technicznego Dell Basic znajdziesz, klikając w link: http://i.dell.com/sites/doccontent/legal/service-descriptions/pl/Documents/Commercial_Basic_Hardware_Service_November_2014_MSB_Final_PL.pdf

 

Czas to pieniądz – opis wsparcia technicznego ProSupport

Opcja ProSupport, jak już wspomnieliśmy, przeznaczona jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, których wydajność i efektywność pracy w dużej mierze zależy od sprawności infrastruktury IT.

 

Dlatego też w wariancie ProSupport rozszerzone zostało okno serwisowe i na pomoc wykwalifikowanych specjalistów możemy liczyć 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok (włącznie ze świętami! – Należy jednak zaznaczyć, iż w godzinach rozszerzonych (17-8), w weekendy oraz święta pomoc świadczona jest w j. angielskim). Kontakt z wykwalifikowaną obsługą techniczną może odbywać się za pomocą czatów online, forów internetowych, portalu www.support.dell.com, wiadomości e-mail oraz telefonicznie.

 

Naprawy wymagające wymiany uszkodzonych części odbywają się na takich samych zasadach jak w przypadku wariantu Basic, jednak o ile konieczna jest interwencja autoryzowanego technika serwisanta, czas oczekiwania na jego dojazd do siedziby Klienta może wynieść już jedynie 4 godziny[3] od zakończenia telefonicznego diagnozowania problemu (w przypadku wykupienia opcji Mission Critical)!

 

Ogromną korzyścią pakietu ProSupport jest również wsparcie techniczne, oferowane przez specjalistów Dell w ramach problemów technicznych występujących podczas działania wybranego oprogramowania (szczególnie programów testowanych w ramach certyfikacji ISV, o których więcej można przeczytać w artykule [tytuł link]). Pomoc dotyczy: „klienckich systemów operacyjnych i typowych aplikacji OEM firmy Dell, takich jak oprogramowanie Norton AntiVirus™, pakiet Microsoft® Office, program księgowy Intuit® QuickBooks® oraz oprogramowanie Adobe® Photoshop® i Adobe Acrobat®. Dodatkowo obsługiwane są również systemy operacyjne serwerów innych firm, takich jak serwery Microsoft Windows Server, a także systemy wirtualizacji, takie jak Microsoft Hyper-V®, VMware ESX® oraz Citrix XenServer®”.

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku ewentualnych problemów z oprogramowaniem i/lub hardwarem nie będziemy zmuszeni kontaktować się z kilkoma serwisami jednocześnie. Zgłoszenie problemu wsparciu technicznemu Dell zapewni nam optymalną pomoc. Serwisanci Dell skontaktują się w naszym imieniu z przedstawicielami producenta danego oprogramowania i wspólnie znajdą najlepsze rozwiązanie, aby jak najszybciej usunąć zaistniałą przeszkodę i umożliwić nam wygodne i wydajne korzystanie z wybranego programu na urządzeniu Dell. W ramach wariantu ProSupport możemy także liczyć na wsparcie wykwalifikowanych techników podczas konfiguracji prostej łączności sieciowej.

 

Na szczególną uwagę zasługuje także unikalny, zdalny system kontroli hardware’u – SupportAssist. Jest on częścią wsparcia technicznego ProSupport oraz ProSupport+ i pozwala wychwytywać i naprawiać awarie zanim jeszcze zostaną zauważone! W wariancie ProSupport funkcjonuje jego podstawowa wersja automatycznie zgłaszająca zaobserwowane awarie do serwisu, funkcja przewidywania awarii występuje wyłącznie w opcji ProSupport+.
 

Dzięki monitorowaniu stanu urządzeń w czasie rzeczywistym SupportAssist Intelligence Engine na bieżąco, automatycznie zgłasza wychwycone problemy centrum wsparcia technicznego. Specjaliści Dell śledzą rejestr błędów i w razie potrzeby pierwsi kontaktują się z Klientem w celu poinformowania o zaistniałej sytuacji i udzielenia wskazówek w jaki sposób dokonać naprawy.

 

Ścieżka zgłoszenia i usunięcia awarii z udziałem aplikacji SupportAssist jest prawie o 1/3 krótsza niż w przypadku standardowej procedury:
 

Wszystkie powyższe zalety wsparcia technicznego ProSupport mają na celu zapewnić Klientom jak najkrótsze przestoje sprzętu komputerowego, związane z wystąpieniem ewentualnych awarii.

 

Więcej na temat warunków wsparcia technicznego Dell ProSupport znajdziesz, klikając w link: http://i.dell.com/sites/doccontent/legal/service-descriptions/pl/Documents/Dell_ProSupport_1_14_PL.pdf

 

Nie ma rzeczy niemożliwych – opis wsparcia technicznego ProSupport+

Jeżeli korzyści płynące z wariantu ProSupport to wciąż za mało na potrzeby Twojej firmy, zachęcamy do sięgnięcia po rozwiązanie ProSupport+.

 

Poza wszystkimi udogodnieniami oferowanymi w ramach ProSupport, opcja z plusem gwarantuje:

 

  • Serwis na miejscu u Klienta z dojazdem do 2 godzin od zgłoszenia problemu i naprawą do 6 godzin[4].

Klienci posiadający wsparcie techniczne ProSupport+ z opcją Mission Critical są traktowani priorytetowo, dlatego autoryzowani serwisanci docierają do nich najszybciej jak to tylko możliwe i usuwają zaistniałe problemy maksymalnie w ciągu 6 godzin.

 

  • Możliwość zachowania uszkodzonego dysku twardego, który został wymieniony na nowy (Więcej na ten temat znajdziesz w artykule (link) „Zatrzymaj swój dysk twardy”).

 

  • Naprawę lub wymianę sprzętu w razie przypadkowych uszkodzeń (np. zalanie, upadek).

Jeżeli w firmie ze sprzętu komputerowego i urządzeń przenośnych korzysta naprawdę dużo osób, a dodatkowo duża część z nich pracuje w terenie lub często odbywa podróże służbowe, o przypadkowe upuszczenie laptopa lub zalanie tabletu nietrudno… Dzięki wsparciu ProSupport+ możesz się zabezpieczyć również na wypadek takich zdarzeń losowych – wtedy Dell naprawi uszkodzony sprzęt lub, jeśli nie będzie to możliwe, wymieni go na nowy w ramach usługi serwisowej.

 

  • Przewidywanie możliwości wystąpienia awarii (dzięki SupportAssist) i usuwanie problemów zanim zaistnieją.

W opcji ProSupport+ funkcjonalność aplikacji SupportAssist została rozszerzona o moduł predykcyjny. Dzięki niemu SupportAssist Intelligence Engine potrafi przewidywać i zapobiegać awariom zanim się jeszcze wydarzą! Ponadto zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi odbywa się za pośrednictwem portalu TechDirect, który w znacznym stopniu upraszcza i przyspiesza pracę administratorów IT w firmie.

 

  • Opiekę Technical Account Managera oraz miesięczne raporty historii napraw i aktualnego stanu hardware’u.

Oddelegowany do obsługi Twojej firmy Technical Account Manager to Twój sprzymierzeniec w sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem firmowej infrastruktury IT. Co miesiąc TAM przedstawia raporty z przeprowadzonych napraw oraz wykrytych zawczasu awarii, którym udało się zapobiec. Razem z Tobą będzie kreował plan działania na przyszłość i proponował optymalne rozwiązania serwisowe.

 

Podsumowanie

Zapewnij poczucie bezpieczeństwa sobie, swoim pracownikom i klientom poprzez wybór odpowiedniego wsparcia technicznego, które zagwarantuje Twojej firmie stabilność i efektywność działań. Specyfika jak i potrzeby każdej branży są inne, różnią się także w zależności od wielkości przedsiębiorstwa i jego otoczenia. Jednak bez względu na to czy zarządzasz dużą korporacją, średnią firmą czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, nie pozwól zaskoczyć się sytuacji kryzysowej. Nie wszystkich problemów można uniknąć, ale zdecydowaną większość można przewidzieć. Zadbaj o to, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii sprzętu komputerowego i zabezpiecz się na wypadek najgorszego scenariusza. Wybierz najlepiej dostosowane do Twoich potrzeb wsparcie techniczne Dell i śpij spokojnie.  

 

[1] Przy założeniu, że stawka godzinowa za pracę specjalisty wynosi 100$/h.

[2] Dotyczy to każdego rodzaju gwarancji, zarówno Basic, jak i ProSupport oraz ProSupport+

[3] Przewidywany czas dojazdu w przypadku wsparcia technicznego ProSupport bez wykupionej dodatkowej opcji Mission Critical.

[4] Opcja z wykupieniem usługi dodatkowej Mission Critical.

Zdjęcia

Specyfikacja serii

    Obudowa
    Wysokość 86.8 mm (2U)
    Szerokość 446.3 mm
    Głębokość 602.0 mm
    Waga maks. 29.30 kg
    Sposób montażu szyny statyczne ReadyRails
    Dyski
    Ilość 12
    Rozmiar 3.5"
    Rodzaj 7.2K NLSAS, 10K SAS, 15K SAS, SSD SAS
    Kontroler
    Ilość 1 lub 2
    Pamięć cache 4 lub 8GB
    Obsługiwany RAID 0, 1, 10, 5, 6, DDP
    Maks. liczba hostów 64
    Porty
    Zarządzanie 2 x 1Gb/s (Base-T)
    Interfejs danych 2 x 10Gb/s iSCSI (Base-T)
    2 x 12Gb/s SAS (miniSAS)
    Rozbudowa 2 x 6Gb/s SAS (miniSAS)
    Rozbudowa
    Maks. ilość dysków 120 w standardzie
    192 po zakupie licencji
    Obsługiwane półki MD1200, MD1220
    Zasilanie
    Redundancja tak
    Ilość zasilaczy 2
    Moc zasilaczy 2 x 600W (Hot-Plug)
    Wspierane systemy operacyjne
    Windows Server 2008 R2 SP1, 2012 R2, 2016
    Red Hat Enterprise 6.5 - 7.3
    SUSE Enterprise 11.4 - 12.2
    VMware 5.1, 5.5, 6.0
    Gwarancja
    Standardowa 3 lata Basic NBD
    Rozszerzona ProSupport (opcjonalnie)
    ProSupport Plus (opcjonalnie)
    Maks. okres 7 lat
    Dodatkowe opcje Next Business Day
    Mission Critical

    Powyższa specyfikacja zawiera informacje na temat możliwych wariantów w opisywanej serii produktu.

    • Modyfikuj konfigurację1
    • Podsumowanie2

    1. Dyski i Napędy

    MD3800i 12 x 3,5"
    0 PLN

    Dyski 3.5" NLSAS
    • zobacz szczegóły
      869,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      1 269,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      1 683,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      2 483,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      3 241,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      4 399,00 PLN / szt.

    Dyski 3.5" SAS
    • zobacz szczegóły
      690,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      1 213,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      1 242,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      2 041,00 PLN / szt.

    Dyski 3.5" SSD SAS
    • zobacz szczegóły
      3 752,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      7 172,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      12 413,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      22 371,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      7 123,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      3 944,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      7 644,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      14 943,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      29 196,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      10 785,00 PLN / szt.
    • zobacz szczegóły
      32 273,00 PLN / szt.

    2. Kontroler Macierzy

    • 0,00 PLN
    • +6 120,00 PLN
    • +19 079,00 PLN

    3. Karty SAS

    • zobacz szczegóły
      682,00 PLN / szt.

    4. Kable

    • 88,00 PLN / szt.
    • 118,00 PLN / szt.
    • 149,00 PLN / szt.
    • 188,00 PLN / szt.

    5. Dodatkowe licencje

    • +3 034,00 PLN
    • +4 138,00 PLN
    • +9 977,00 PLN
    • +18 095,00 PLN
    • +5 407,00 PLN
    • +12 137,00 PLN

    6. Zasilanie

    Podwójny zasilacz
    0 PLN

    Zasilacz Hot-Plug
    • zobacz szczegóły
      0,00 PLN

    7. Szyny Montażowe

    • 0,00 PLN

    8. Gwarancja

    Basic
    0 PLN
    ProSupport
    0 PLN
    ProSupport Plus
    0 PLN

    Z czasem reakcji Next Business Day
    • zobacz szczegóły
      +2 888,00 PLN
    • zobacz szczegóły
      +6 091,00 PLN

    Z czasem reakcji Mission Critical
    • zobacz szczegóły
      +8 223,00 PLN
    • zobacz szczegóły
      +14 630,00 PLN

    9. Zachowanie dysków twardych

    • 0,00 PLN
    • +808,00 PLN
    • +1 293,00 PLN

    1. Dyski i Napędy

    2. Kontroler Macierzy

    3. Karty SAS

    4. Kable

    5. Dodatkowe licencje

    6. Zasilanie

    7. Szyny Montażowe

    8. Gwarancja

    9. Zachowanie dysków twardych

    Przywróć konfigurację domyślną Zobacz podsumowanie
    Zapytaj o produkt
    wyślij zapytanie
    • Czas realizacji
    • Finansowanie (leasing)
    • 14 - 21 dni – przewidywany czas dostawy wynosi 14 - 21 dni kalendarzowych. Produkty opatrzone takim statusem to np. mobilne stacje robocze firmy Dell™ zamawiane bezpośrednio u producenta dla naszych klientów i produkowane w fabryce firmy Dell™. Jest to czas potrzebny na zamówienie, produkcje i dostawę bezpośrednio do naszych klientów.

    Leasing się opłaca. Jest atrakcyjną alternatywą dla zakupu za gotówkę, pozwala utrzymać płynność przedsiębiorstwa, być innowacyjnym oraz wprowadzać czołowe rozwiązania technologiczne.

    Przy współpracy z naszym partnerem GRENKELEASING Sp. z o.o., umożliwiamy leasing sprzętu IT już od wartości zakupu 1 500 zł netto. 

    Jakie korzyści daje leasing? 
    1. Pozwala utrzymać płynność. Leasing chroni kapitał i umacnia kondycję finansową firmy.
    2. Zapewnia bezpieczeństwo planowania. Stałe raty leasingowe są łatwe do przewidzenia.
    3. Umożliwia większe inwestycje, które mogą być wykonane już na wcześniejszym etapie. Niskie raty zamiast wysokich cen zakupu.
    4. Pomaga utrzymać elastyczność firmy, chroni kapitał własny i umacnia kondycję finansową wobec banku. Korzystanie z nowej technologii, jednocześnie poprawia wypłacalność firmy, wynik w bilansie oraz rating.

    Chcecie dowiedzieć się więcej o leasingu. Zapraszamy na stronę naszego partnera GRENKE
    GRENKELEASING.
    (http://www.grenkeleasing.pl/pl.html)

    Kontakt:

    Jeśli macie dodatkowe pytania, GRENKE jest zawsze do dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8.00 – 18.00, Tel.: +48 71 785 51 70, Fax: +48 71 785 51 80, e-mail: service-wroclaw@grenke.pl, www.grenke.pl, GRENKELEASING Sp. z o.o., ul. Abpa A. Baraniaka 88D, 61-131 Poznań.

    O GRENKE:

    Firma GRENKELEASING Sp. z o.o. działa w ramach międzynarodowego koncernu GRENKELEASING AG z Baden-Baden, obecnego na niemieckim rynku finansowym od lat 70-tych. GRENKELEASING AG jest jedną z największych, niezależnych niemieckich firm leasingujących środki trwałe, niezwiązaną z żadnym producentem ani bankiem. Specjalizuje się w finansowaniu nowoczesnych technologii, w tym w szczególności sprzętu komputerowego i oprogramowania, sprzętu kserograficznego, fotograficznego, medycznego oraz telekomunikacyjnego. Aktywnie działa w ponad 20 krajach Europy. 

    Oblicz pojemność i wydajność RAIDu

    RAIDKALKULATOR
    Zamknij
    Porównaj serwery
    • Tower
    • Rack
    • Wybierz typ serwera klikając w odpowiedni obrazek. Porównaj modele serwerów Dell i wybierz konfigurację dostosowaną do Twoich potrzeb.
      Dokonaj wyboru obudowy serwera Dell.