PremiumSerwer.pl
PremiumSerwer.pl
0
Dodano do koszyka.
Zadzwoń:34 340 59 42 PremiumSerwer.pl
Twoja przechowalnia jest pusta. Wyczyść przechowalnięPrzejdź do przechowalni
Twój koszyk jest pusty. Wyczyść koszykRealizuj zamówienie
Wyczyść porównaniePorównaj
Zarejestruj

Serwer Dell PowerEdge T130

2016-10-18

Czy serwer Dell PowerEdge T130 jest dla Ciebie?

 

Dell PowerEdge T130 to podstawowy serwer w obudowie typu mini-tower. Wyglądem znacząco nie odbiega od typowego komputera stacjonarnego, charakteryzuje go również cicha praca – oba te czynniki sprawiają, że możemy zaimplementować go w tym samym pomieszczeniu, w którym pracuje nasz zespół. Jednocześnie model ten posiada szereg cech zarezerwowanych dotychczas wyłącznie dla rozbudowanych rozwiązań serwerowych. Wszechstronność cechująca ten serwer sprawia, że Dell PowerEdge T130 jest idealnym rozwiązaniem dla małych lub średnich przedsiębiorstw, które zdecydowały zmodernizować swoją infrastrukturę IT i wprowadzić do firmy rozwiązanie serwerowe. PowerEdge T130 najlepiej sprawdza się gdy korzysta z niego od 10 do maksymalnie 15 użytkowników.

 

 

Szybkość i wydajność


Jak już wspomnieliśmy, Dell PowerEdge T130 jest serwerem jednosocketowym. Oznacza to, że możemy go wyposażyć w maksymalnie jeden procesor. W celu uzyskania największej wydajności, doskonałym rozwiązaniem będzie wybór jednego z czterordzeniowych procesorów z rodziny Intel® Xeon® E3-1200 v5. Podzespoły te charakteryzują się bardzo wysokim taktowaniem zegara. Dzięki dużej częstotliwości znacznie skraca się czas przeznaczony na działania obliczeniowe w porównaniu do procesorów niższej generacji. W znaczącym stopniu przyspiesza to wydajność działania programów wykorzystywanych przez dany zespół, gwarantując tym samym lepszy komfort pracy.

 

Kolejnym, ważnym czynnikiem, wpływającym na sprawne działanie serwera jest wykorzystana w nim pamięć RAM. To właśnie w tym miejscu tymczasowo przechowywane są informacje konieczne do prawidłowego funkcjonowania systemu operacyjnego i aplikacji oraz aktualnie wykorzystywane dane. Dell PowerEdge T130 wyposażony jest w 4 gniazda DIMM, do których możemy podłączyć pamięć najnowszej generacji DDR4. Daje nam to możliwość przesyłu danych o 33% szybciej niż w przypadku poprzedniego rozwiązania – DDR3. Wykorzystując wszystkie cztery gniazda modułów DIMM, pamięć serwera możemy uzyskać nawet 64 GB pamięci RAM.

 

 

Pojemność i przechowywanie danych


Model PowerEdge T130 daje użytkownikom możliwość podłączenia czterech niezależnych dysków 3,5”. Do wyboru mamy dwa rodzaje nośników: SATA lub NLSAS o prędkości 7,2 tys. obr./min. Obudowa serwera dostosowana jest do instalacji 4 dysków twardych, co pozwala na zwiększanie pojemności dyskowej serwera wraz z rozwojem firmy i wzrostem zapotrzebowania w tym zakresie. Wykorzystując w pełni możliwości oferowane w tym modelu, możemy uzyskać nawet do 16 TB przestrzeni dyskowej.

 

Korzystanie z wielu dysków połączonych niezależnie znaczenie ogranicza szybkość transferu danych. Aby usprawnić przesył plików, albo zabezpieczyć dane przed ich utratą, dyski twarde łączy się ze sobą w tzw. macierz RAID (Redundand Array of Independent Disks). W tym celu wykorzystywane są kontrolery, które w zależności od sposobu działania dzielimy na programowe i sprzętowe. W serwerze PowerEdge T130 zastosowano kontrolery z rodziny PERC9 (do wyboru mamy odpowiednio modele S130, H330, H730 oraz H830), które zapewniają dwukrotnie lepszą wydajność w porównaniu z poprzednią generacją serwerów PowerEdge wyposażonych we wcześniejszą generację kontrolerów - PERC8. Daje nam on możliwość tworzenia macierzy na wielu poziomach RAID – 0, 1, 5, 6, 10, 50 oraz 60. Dodatkowo, wykorzystując kontroler wyposażony w pamięć cache, możemy mieć pewność, że nasze dane są bezpiecznie przenoszone przy jednoczesnym użyciu maksymalnej szybkości przepływu. Zachęcamy do zapoznania się z obszernym artykułem na temat kontrolerów PERC 9-tej generacji.

 

CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ O MOŻLIWOŚCIACH, JAKIE DAJE STWORZENIE MACIERZY DYSKOWYCH?  >>>  KLIKNIJ TUTAJ!

 

Rozszerzenie funkcjonalności o dodatkowe urządzenia

 

Podstawowa wersja serwera Dell PowerEdge T130, przeznaczona jest do sprawnej obsługi około 10 stanowisk. Jednak wraz z rozwojem firmy i rozszerzeniem jej o kolejne stanowiska, warto pamiętać o możliwości rozbudowy naszego urządzenia o dodatkowej komponenty. Nie jest z góry powiedziane, że już na samym początku musimy wykorzystać wszystkie cztery zatoki przewidziane na dyski twarde. Możemy je zagospodarować wraz z upływem czasu i powiększaniem się naszej firmy. W ten sposób mamy pewność, że budżet jaki przeznaczymy na zakup sprzętu spożytkowany zostanie tylko i wyłącznie na te komponenty, które faktycznie są dla nas przydatne.


Mówiąc o serwerze PowerEdge T130 warto zwrócić szczególną uwagę na możliwości jakie daje nam on jeśli chodzi o podłączenie do niego dodatkowych urządzeń.  Mamy tutaj do wyboru cztery bardzo szybkie złącza PCIe 3.0, o znacznie zwiększonej przepustowości danych w porównaniu ze starszymi portami 2.0. Znajdą one swoje zastosowanie w momencie gdy zdecydujemy się na rozbudowanie naszego serwera o dodatkowe komponenty, takie jak na przykład dodatkowe karty sieciowe czy karty HBA. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które w swoich biurach nie potrzebują sprzętu o najwyższych parametrach. Jednak kiedy z upływem czasu pierwszy serwer naszego niewielkiego przedsiębiorstwa – Dell PowerEdge T130 – będzie musiał sprostać wyższym wymaganiom czy nowym wyzwaniom, dzięki złączom PCIe szybko i sprawnie będziemy mogli wyposażyć go o wspomniane wcześniej dodatkowe komponenty.

 

 

Dodatkowo, model T130 wyposażony jest w aż 8 zewnętrznych portów USB (6 z tyłu oraz 2 z przodu). Dzięki temu w łatwy sposób wyposażymy nasz serwer w narzędzia zewnętrzne – drukarki, pamięć przenośną czy klucze zabezpieczające oprogramowania (jak np. HASP). Gniazda umieszczone z przodu urządzenia umożliwiają wygodne korzystanie z narzędzi, które nie są do serwera podłączane na stałe – mowa tu np. o pendrive’ach.

 

Obsługa i administracja


Sprawne wdrożenie naszego nowego serwera w firmie umożliwi nam system zarządzania Dell OpenManage. Dzięki temu oprogramowaniu czas instalacji urządzenia oraz podłączenia go do sieci zostaje znacznie skrócony. Natomiast rozszerzenie aplikacji do poziomu Essentials da administratorowi IT możliwość łatwego i przejrzystego sposobu monitorowania zachowań naszego sprzętu.

 

Obsługa i administracja serwera PowerEdge T130 możliwa jest również na odległość dzięki zastosowaniu kontrolera iDRAC8. Rozwiązanie to w szczególności powinno zainteresować przedsiębiorstwa korzystające z usług firm outsourcingowych. Kontroler iDRAC to specjalny, wydzielony na płycie głównej moduł, który pozwala na zdalny dostęp do serwera w celach administracyjnych. Pozwala on informatykom na połączenie się z serwerem za pośrednictwem komputera a nawet urządzenia mobilnego z dowolnego miejsca o dowolnym czasie. Taka możliwość w znaczny sposób usprawni wprowadzanie zmian i naprawę ewentualnych usterek. Warto wspomnieć też o systemie automatycznych aktualizacji, który sprawia, że nie jest konieczna ich manualna instalacja, co w dużym stopniu oszczędza czas naszych pracowników. Szczegółowe informacje na temat kontrolera znajdziemy w artykule „iDRAC8 - historia pewnego piątkowego wieczoru".

 

Bezpieczeństwo danych

 

Jeżeli nasza firma posiada politykę bezpieczeństwa, która nie pozwala na wydostawanie się na zewnątrz żadnych nośników danych, warto zastanowić się nad skorzystaniem z usługi Keep Your Hard Drive. Może być ona szczególnie ważna w instytucjach sektora publicznego, bankach i wszystkich miejscach gdzie ochrona danych przestrzegana jest w najwyższym stopniu. Dzięki skorzystaniu z tej opcji, w przypadku kiedy konieczna będzie wymiana uszkodzonego dysku twardego na nowy, po dokonaniu naprawy, niesprawna część zostaje w naszej firmie – nie mamy obowiązku odsyłania jej do producenta. Dzięki temu mamy pewność, że żadne poufne dane nie wydostaną się poza naszą firmę.

 

Wsparcie techniczne Dell


Mając na uwadze to, że serwer to tak naprawdę serce infrastruktury IT wielu firm, Dell oferuje profesjonalne wsparcie techniczne, dokładając wszelkich starań aby nasze urządzenie działało sprawnie i niezawodnie przy zachowaniu maksymalnej ciągłości pracy. W zależności od wybranego poziomu wsparcia, otrzymujemy różne możliwości pomocy.

 

Podstawowe wsparcie producenta, opcja Basic,  obejmuje okres 3 lat od daty produkcji i realizowane jest u użytkownika, w miejscu instalacji sprzętu, z czasem reakcji do 24 godzin od telefonicznego zdiagnozowania problemu. Oznacza to, że już następnego dnia roboczego pod wskazanym przez nas adresie zjawi się inżynier Della lub kurier z częścią zamienną. Warianty gwarancyjne ProSupport oraz ProSupport+ to opcje o rozszerzonym zakresie działań z szybszym czasem reakcji po zgłoszeniu usterki. Skorzystanie z tych usług zaleca się firmom, które chcą do minimum zredukować czas przestoju sieci teleinformatycznej w razie ewentualnej awarii.

 

Wszystkie opcje wsparcia technicznego zostały szczegółowo opisane w artykule Umiesz liczyć?... Licz na wsparcie techniczne Dell!

Zamknij
Porównaj serwery
  • Tower
  • Rack
  • Wybierz typ serwera klikając w odpowiedni obrazek. Porównaj modele serwerów Dell i wybierz konfigurację dostosowaną do Twoich potrzeb.
    Dokonaj wyboru obudowy serwera Dell.